![]() |
![]()
(„Kalejdoskop”, maj 2003). Od 2003 roku współpracuje z reżyserem Mariuszem Trelińskim: Hrabina w „Andrea Chenier” U.Giordano (premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu i w Teatrze Wielkim w Warszawie), Hrabina w „Damie Pikowej” P.Czajkowskiego, Łarina w „Eugeniuszu Onieginie” P.Czajkowskiego, Flora w „Traviacie” w Teatrze Wielkim w Warszawie. Brała udział w światowej prapremierze opery Zbigniewa Krauzego „Iwona księżniczka Burgunda”, w Paryżu 20.XI.2004, potem premiery w Teatrze Narodowym i w Teatrze Wielkim w Warszawie. W lutym 2007 roku wystąpiła po raz pierwszy w partii Cześnikowej w „Strasznym Dworze” S.Moniuszki w reż. Emila Wesołowskiego (Teatr Wielki w Poznaniu) oraz w partii pani Quickly w "Falstaffie" G.Verdiego (inauguracja nowego sezonu Orkiestry Polskiego Radia pod dyrekcją Łukasza Borowicza - płyta nr PRCD 1084-85). Współpracuje z Operą Bałtycką w Gdańsku: premiera "Eugeniusza Oniegina" P.Czajkowskiego - kwiecień 2009, „Czarodziejskiego Fletu” W.A.Mozarta - marzec 2010, „Traviaty” G.Verdiego (partia Flory) – marzec 2011. W październiku 2010 roku wystąpiła w międzynarodowej, premierowej realizacji opery Mieczysława Weinberga „Pasażerka” w reż. Davida Pountneya, w Teatrze Wielkim w Warszawie. Prowadzi działalność koncertową w kraju i za granicą. Jej występy estradowe i spotkania z publicznością spotykają się z ogromną sympatią widzów. Laureatka odznaczenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Zasłużony Dla Kultury - Gloria Artis (maj 2010). WERSJA BARDZIEJ SKOMPLIKOWANA dla cierpliwych czytelników ![]() W 1976 roku ukończyła Wydział Wychowania Muzycznego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 1980 roku otrzymała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Wokalno – Aktorskim tej uczelni, w klasie śpiewu solowego prof. Eugeniusza Sąsiadka. W czasie studiów brała udział w kursach mistrzowskich w Weimarze (prof. Els Bolkstein), w Accademia Chigiana w Sienie (prof. Giorgio Favaretto) oraz w kursach interpretacji muzyki dawnej podczas Festiwali Wratislavia Cantans. Do chwili ukończenia studiów śpiewała w zespole prof. Eugeniusza Sąsiadka – Complesso di Musica Antica. Jej debiut w partii Tatiany („Eugeniusz Oniegin”,1980) na scenie Opery Wrocławskiej uznano za „narodziny wielkiego talentu” – jak napisał wówczas Wojciech Dzieduszycki. W pierwszych latach pracy scenicznej była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. W Operze Wrocławskiej śpiewała: Tatianę w „Eugeniuszu Onieginie”, Roksanę w „Królu Rogerze”, Serpinę w „La serva padrona”, Dziewczynę w „Śpiewniku domowym”, Bronisławę w „Studencie Żebraku”, |
||
![]() |