Toskę,
Abigaille,
Marynę,
Halkę,
Hrabinę w „Andrea Chenier’.
Chryzotemis w „Elektrze” Mikisa Theodorakisa (prapremiera światowa w Luxemburgu, maj 1995),
Cześnikową w „Strasznym Dworze”.
W 1997 roku, na zaproszenie Bogusława Kaczyńskiego, przez dwa lata współpracowała z Teatrem Muzycznym Roma, gdzie śpiewała:
Carmen,
Madame Butterfly
oraz Silvę w „Księżniczce Czardasza”.
Występowała na wszystkich scenach operowych w kraju i wielu zagranicznych (Francja, Niemcy, Czechy, Szwecja, USA, Kanada, Luxemburg, Belgia, Austria).
Jej wykonanie partii Abigaille w „Nabucco” G.Verdiego, na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi, uznano za najciekawsze osiągnięcie sezonu 1987/1988 (nagroda Srebrnego Pierścienia).
„Każde jej pojawienie się na scenie elektryzuje publiczność” pisał krytyk „Newsday” po przedstawieniu „Toski” z jej udziałem, pod dyrekcją Antona Coppoli w Nowojorskiej National Grand Opera (grudzień,1990).
Za rolę Carmen, jako najlepszą rolę kobiecą w sezonie 1991/1992, otrzymała Złotą Maskę, przyznaną przez łódzkich recenzentów teatralnych.
W czerwcu 1991 roku zaśpiewała Vesperae solennes W.A.Mozarta i Mszę f-moll A.Brucknera z orkiestrą Filharmonii Narodowej, pod dyr. Kazimierza Korda, a w grudniu tego samego roku - Wielka Mszę c-moll W.A.Mozarta również z tą orkiestrą, pod dyr. Jerzego Semkowa.
Śpiewała również Mszę glagolicką L.Janacka, oratorium „Juda Machabeusz” G.F.Haendla, oraz finał IX Symfonii L.van Beethovena, z Staatsorchester Braunschweig pod dyr.Carla Mellesa (płyta ram 59511-6).
Duet z opery „Carmen” śpiewała z Placido Domingo, podczas pamiętnego koncertu Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi „Serce za Serce”,
w Zabrzu (1992).
W grudniu 1996 zadebiutowała w repertuarze wagnerowskim, wykonując scenę „Śmierci Brunhildy” ze „Zmierzchu Bogów” z orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej, pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego.
W grudniu 1999 wystąpiła w partii Sieglindy, w „Walkirii” R.Wagnera, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, pod dyrekcją Jacka Kaspszyka. W tej samej partii wystąpiła w marcu 2000, pod dyrekcją Eberhardta Klocke.
Współpracowała z Krzysztofem Pendereckim, biorąc udział w wykonaniach jego „Dies Irae”, „Polskiego Requiem”, „Te Deum”, „Ubu Rexa” oraz „Diabłów z Loudun”.
W grudniu 2002, z pianistą - Waldemarem Malickim, nagrała płytę „Cafe ole!” (nr kat. DUX 0403) z piosenkami hiszpańskimi (las coplas), określaną przez recenzentów jako „muzyczną niespodziankę dużego kalibru” („Kalejdoskop”, maj 2003).
W maju 2003 otrzymała Dyplom Ministra Kultury – „Za upowszechnianie sztuki
1 2 3 4 5
Strona główna | Biografia | Aktualności | Galeria | Publikacje | Serendipity | Kontakt
Copyright by Joanna Cortes © 2008 :: Realizacja: CyberMedia